Tips voor professionele bedrijfswagen bestickering
Zo ondersteunt mySortimo graphics uw marketing.
Reclame werkt – ook op voertuigen: Als u elke dag onderweg bent met uw bedrijfswagen, moet u zeker nadenken over bedrijfswagen bestickering. Want hiermee verandert u uw voertuig in een ‘mobiele reclamezuil’ en promoot u overal uw bedrijf, diensten of producten. Bovendien zijn zulke aandacht trekkende bedrijfswagen bestickeringen helemaal niet duur – en zeer gemakkelijk om zelf te ontwerpen. Lees meer over de mogelijkheden van individuele bedrijfswagen bestickering, tips en trucs en hoe de online configurator mySortimo graphics u daarbij helpt.
Misschien overweegt u de buitenzijde van uw bedrijfswagen als extra reclameruimte in te zetten I(permanent en kosteneffectief!) voor uw marketing en om de aandacht te vestigen op uw bedrijf. Maar voordat u nadenkt over het grafische ontwerp, geven we u hier een paar tips en trucs die de moeite waard zijn – zodat u meer succesvol kunt zijn met je marketing en echt opstijgen!
Uw weg naar succes: bedrijfswagen bestickering – beweegredenen
Wat is uw doel? Welke boodschap wilt u overbrengen?
Denk vooraf na over welke boodschap u onderweg via uw voertuig aan uw klanten wilt overbrengen. Welk specifiek doel streeft u na? Is dit om de bekendheid van uw onderneming te vergroten? Of wilt u de aandacht vestigen op een dienst die u aanbiedt – of een speciaal product adverteren? Als u een duidelijk doel voor ogen heeft, is het veel makkelijker om de reclame uiting en de lay-out te ontwerpen.
Welke informatie moet op het voertuig staan?
Denk in de volgende stap na over welke informatie op uw bedrijfswagen moet (bijv. contactgegevens) en kan (bijv. uw bedrijfsinformatie, slogan) worden gezet. Onthoud: Wie leest graag lange verhalen over waarom uw bedrijf het beste is? Vooral omdat de aandacht in het wegverkeer toch vrij kort is! Vaak is het maar een paar seconden! Op het eerste gezicht lijkt dit misschien niet veel tijd om aandacht te vragen voor uw bedrijf. Maar bedenk: niets is onmogelijk!
Daarom ons advies: Less is more!
Bedrfijfswagen bestickering: Het logo en de bedrijfsnaam op de juiste plek plaatsen!
Het belangrijkste uithangbord en herkenningsteken van een bedrijf is het logo (in combinatie) met de bedrijfsnaam. Daarom is dit het belangrijkste onderdeel van uw bedrijfswagen bestickering.
Het logo moet zo prominent op de bedrijfswagen worden geplaatst dat het onmiddellijk in het oog van de kijker valt. Zelfs als het reclamebericht verloren gaat, kunnen potentiële klanten zich het onderscheidende logo nog steeds herinneren en u online vinden via uw website.
Uitzonderingen bevestigen de regel als het gaat om de grootte van het logo, maar over het algemeen kan worden gezegd dat hoe groter het logo, hoe groter het reclame-effect! Zo geeft u voorbijgangers meer kans om uw logo te herkennen en te onthouden, zelfs op grotere afstand.
Een goed voorbeeld:
Zowel het logo als de bedrijfs- en ocontactgegevens zijn duidelijk zichtbaar. Precies zoals het moet!
Een fout voorbeeld:
Het logo en de bedrijfs- en contactgegevens zijn erg klein en moeilijk te ontcijferen. Zonde van de niet gebruikte ruimte op de auto.
Website, visitekaartje, flyer: De waarde van cross-media herkenning doet de truc!
Wilt u uw reclame in het geheugen van uw doelgroep griffen en later worden herinnerd? Dan biedt u potentiële klanten ook de mogelijkheid om juist u te vinden tussen de vele aanbieders, die er zijn! Het sleutelwoord is: consistente merkaanwezigheid.
Zorg er ook voor dat de bedrijfswagen bestickering in hetzelfde bedrijfsontwerp is gemaakt en er niet fundamenteel anders uitziet dan bijvoorbeeld uw website, visitekaartjes of brochures, catalogi en flyers. Gebruik bijvoorbeeld steeds hetzelfde lettertype in al uw marketingmateriaal. Of dezelfde visuele taal alsook een uniform kleurenconcept in uw marketingportfolio.
Helder ontwerp en samenhangend totaalbeeld: trekt onmiddellijk de aandacht!
Creëer een samenhangend totaalbeeld met uw bedrijfswagen bestickering! De kijker moet in staat zijn de inhoud snel te begrijpen. Daarom is het bij het kiezen van kleuren belangrijk om een hoog contrast te garanderen tussen de kleur van de afbeelding en de achtergrond. Vermijd bijvoorbeeld donkere kleuren op glasoppervlakken zoals zij- of achterruiten.
Bij het kiezen van lettertypen zijn klassieke lettertypen de beste keuze. Vermijd exotische of sterk gekrulde lettertypen. Deze zijn voor de kijker vaak moeilijk te lezen en brengen de informatie daarom niet naar wens over. Bij het ontwerp voor uw voertuig beperkt u zich idealiter tot een of twee verschillende lettertypen en een paar kleuren op basis van uw bedrijfsontwerp. Dit garandeert een samenhangend en professioneel totaalbeeld.
Een goed voorbeeld:
Goed kleurcontrast tussen de informatie en het witte voertuig. Alles wat belangrijk is wordt snel door de kijker begrepen. De beschikbare ruimte op het voertuig wordt gebruikt aan de voor-, achter- en zijkanten en het is ook duidelijk zichtbaar.
Een fout voorbeeld:
Contactgegevens zijn moeilijk te ontcijferen. Hoe moeten ze dan worden herkend, zeker in het wegverkeer met zijn vele afleiding?
Foto’s op het voertuig: Eye-catcher, die de reclameboodschap ondersteunt
Om de aandacht te trekken – en als echte blikvanger op uw bedrijfswagen – zijn afbeeldingen en foto’s natuurlijk ook geschikt. Onderschat u echter niet de potentiële impact bij uw keuze voor het juiste plaatje. Afbeeldingen en foto’s benadrukken uw boodschap alleen als ze enerzijds duidelijk herkenbaar zijn (zorg ervoor dat ze een hoge resolutie hebben, anders zullen foto’s er pixelachtig of wazig uitzien als ze vergroot worden) en anderzijds niet in “conflict” zijn met uw bedrijf of uw reclameboodschap. Het is immers niet doelgericht als kijkers niet onmiddellijk herkennen welke dienst of welk product u eigenlijk aanbiedt.
Een goed voorbeeld:
De foto’s zijn duidelijk zichtbaar op de ramen. De “houtwol”, symbolisch voor timmerbedrijven op de deur, is discreet – maar duidelijk zichtbaar – naast de contactgegevens.
Een fout voorbeeld:
Hier wordt de “houtwol” achter de contactgegevens geplaatst – het ziet er onrustig uit en is niet direct herkenbaar.
Optimale plaatsing van bedrijfswagen bestickering: Het ‘waar’ is ook belangrijk!
Bij het plaatsen van belangrijke bedrijfsinformatie is het belangrijk om te onthouden dat deze helemaal niet of slechts gedeeltelijk zichtbaar is aan de onderkant van het voertuig.
Ook dienen belangrijke gegevens en logo’s niet op delen van de bedrijfswagen te worden geplaatst die snel vuil worden. Het is daarom raadzaam om essentiële elementen zoals het logo en/of de bedrijfsnaam aan de bovenzijde van de bedrijfswagen te plaatsen.
Een goed voorbeeld:
Alle belangrijke informatie wordt snel waargenomen – wanneer het in duidelijk zichtbare positie is geplaatst – wat voor potentiële klanten prettig is.
Een fout voorbeeld:
Het goed zichtbare gebied met maximale perceptie wordt niet gebruikt. In plaats daarvan: Informatie wordt in het „vuilgebied” geplaatst. Het doel wordt duidelijk gemist – begin opnieuw!
In het kort zijn dit enkele tips voor u….
mySortimo graphics: Configureer uw bedrijfswagen bestickering online
Met de online configurator kunt u kiezen tussen verschillende professionele en voertuig-specifieke sjablonen, die u kunt aanpassen aan uw bedrijf. Of u ontwerp naar compleet eigen inzicht. En hebt u helemaal geen grafische ervaring nodig, hoewel algemene Office-vaardigheden zeker nuttig zijn. Met slechts een paar klikken visualiseert u hier uw bedrijfswagen bestickering.
Een ander voordeel: de prijs van de bestickering wordt in real-time weergegeven, zodat u het financiële gevolg van elke verandering kunt zien. Als u niet helemaal tevreden bent, slaat u de configuratie dan op en neemt u contact op met de klantenservice. Nuttige informatie. In slechts enkele klikken kunt u hier uw bedrijfswagen bestickering visualiseren.
5 Waarom kiezen voor de online configurator mySortimo graphics:
5 Waarom kiezen voor de online configurator mySortimo graphics:
- De online configurator is 24/7 beschikbaar. Ontwerpen is op elk moment mogelijk
- Makkelijk ontwerpen dankzij ontwerpsjablonen en specificatie van de optimale ontwerpgebieden voor verschillende modellen/fabrikanten.
- Tijdsbesparing door configuratie met optie voor direct bestellen. Geen tijdrovend overleg met leveranciers nodig
- Volledig kostenoverzicht te allen tijde: prijstransparantie door dynamische prijsberekening
- Alles uit één hand: er is slechts één afspraak nodig voor bedrijfswagen bestickering realisatie.
Er zijn nog geen reacties, u kunt de spits afbijten!
Wij zijn blij met uw feedback op dit artikel.